Daniel SYV

    Hej Kristin,

    det är varje lärosäte (högskola och universitet) som själva bestämmer om de erkänner studier i utlandet. Det är därför en fråga till just den högskola eller det universitetet som du, i Sverige, vill läsa på.

    Tips: oavsett vad du får för svar från KPU-programmen i Sverige, kan du söka och få jobb som lärare i Sverige (som obehörig lärare). Detta pga stor lärarbrist. Sedan , som redan verksam lärare, finns det stora chanser att komma in i olika projekt vars syfte är att göra obehöriga lärare - till behöriga.

    Hälsningar

    D: