Nour
    Jag fått min intyg bedömning...och de säger:
    (Bedömning mot svensk eftergymnasial yrkesutbildning
    Utbildningen kan närmast jämföras med yrkeshögskoleexamen
    Utländsk utbildning:
    Examen: "Associate Degree in Electronic Engineering"
    Längd: 2 år
    Utbildningen är inriktad mot arbete inom elektronik.)
    Så jag undrar vad är min optioner nu?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Nour!
    Du kan söka jobb och tillsammans med din ansökan om jobbet skicka även det Intyget/bedömningen.
    Du kan söka olika utbildningar eller satsa på att starta eget företag, eller "sälja" dina tjänster som konsult. Det gäller i så fall att hitta tillräckligt antal betalande kunder för att ditt företag skulle gå runt, ekonomiskt sett.
    Det är upp till dig vad du i första hand vill göra.
    Jag tänker dock så här: eftersom du uppger att det i bedömningen (Intyget) står att din utbildning kan närmast jämföras med "yrkeshögskoleexamen", kika därför på Yrkeshögskoleutbildningar och kontakta de utbildningsansvariga på de yh-utbildningar;
    De yrkeshögskoleutbildningar jag i första hand tänker på är:
    nackademin/elkonstruktoer-projektering
    campus-varberg/elkonstruktor
    teknikhogskolan/elektronikingenjor-teknikhogskolan-eskilstuna
    yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/elektronikingenjor