anonym

    Hej! Det är så att jag fått ett F i matten och har gått ut nian. Min mattelärare har pratat med en annan lärare på gymnasiet och jag kommer få gå mitt yrkesprogram med extra matte som jag kommer bli erbjuden att få läsa. Men hur funkar det när jag ska logga in på dexter för att se om jag är behörig till gymnasiet? Kommer det stå att jag är behörig till programmet eller inte?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Med F i matte är du obehörig till de nationella gymnasieprogram - jag tror du kommer gå på Programinriktat val, som är ett nytt Introduktionprogram

    Vad som kommer att stå i Dexter, ska du kunna se när du loggar in efter det att slutlig/definitiv antagning är genomförd; prata gärna med syv på din grundskola och med personal på ditt gymnasieantagningskansli.