Nathalie
    Ska snart börja läsa Ekonomiprogrammet men vet inte om det känns helt rätt. Under sommaren har jag kommit fram till att Polis eller Sjuksköterska skulle vara roligt att arbeta som i framtiden men kan jag fortfarande gå samma linje? Har jag behörighet till sjuksköterska/polis högskolan när jag läser ekonomi eller är det något ämne jag måste lägga till. Har även funderat på att byta till vård och omsorg men vet inte riktigt..

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du går Ekonomi och lägger till Naturkunskap 2 inom t.ex Individuella valet så har du all behörighet till både Polis och Sjuksköterska (Naturkunskap 2 behöver du för att utbilda sig till just sjuksköterska), Byter du till Vård/Omsorg så behöver du komplettera med många fler kurser så just nu är Ekonomiprogrammet bäst utifrån de kurser du vill ha. /Lena, Syv