Ellen
    Hej!
    Som rubriken lyder så undrar jag om man behöver ha överdrivet bra mattekunskaper för att plugga till lågstadielärare? Eftersom de krävs matte 2 så borde man väl klara sig om man klarar den matten??

    1 Svar

    Daniel SYV

    Ja, Ellen, det stämmer det du skriver - om man uppfyller behörighetskraven för en utbildning och kommer in, borde man klara sig. Sedan är det ju inte endast förkunskaperna som spelar roll - utan även motivation, hälsa, hela situationen (familjesituation, boendesituation, ekonomiska situationen mm och m.fl) kring den studerande som spelar stor roll. Vi känner ex. exampel - tyvärr - när studerande hoppade av utbildningen pga bostadsbrist...

    mvh

    D: