Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Julia!
    Du kan söka till högskoleutbildning innan du är fullt behörig men du måste KOMPLETTERA med betyg som påvisar din behörighet innan sista dag för komplettering.

    T.ex - du kan söka höstterminen 2016 och sista ansökningsdag är 15 april 2016. När du gör den ansökan bör du kryssa för "kompletterar med betyg" och skicka sedan bevis på att du fick godkända betyg senast i mitten av juni 2016. Om inga kompletteringar kommer in, får du svar OBEHÖRIG från Antagning.se.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig i din studieplanering!
    Bästa hälsningar och lycka till med dina studier!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare