Freddie
    Om jag inte har bekräftat sin gymnasieansökan, skickas mina val ändå in då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Freddie, den frågan måste du ställa till SYV-en på din skola eller till personal på ditt gymnasieantagningskansli. Det finns många olika gymnasieantag.kanslier och vilken just Du tillhör beror på din folkbokföringskommun. Antagningssystemen till gymnasiet är kommunala, vilket resulterar i att olika kommuner gör ibland rätt så olika. Det går därför inte ge ett generellt svar på den frågan du ställer, utan man måste veta vilken kommun du är folkbokförd i. Uppgifter om de olika gymnasieantagningskanslierna kan man lätt hitta på antagningskanslier.skr.se