Rose
    Hej,
    Om man läser ett ekonomieprogram på universitet spelar då betygen roll för arbetsgivare som på exempelvis juristprogrammet, eller räcker det med godkänt?

    Mvh,
    Rose

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Rose,
    olika arbetsgivare kan tänka Olika, men ofta spelar arbetslivserfarenhet och personliga egenskaper + "annat" som t.ex specifika språkkunskaper, större roll än nivån på betygen man fick på högskoleutbildning. Förresten, så kan det vara så att på just din högskoleutbildning så kanske endast U och G som kommer att sättas, "underkänt" och "godkänt", ej högre än G. Det är inte alla lärosäten och inte alla utbildningar på samma lärosäte som har betygsskalor som tillåter ha fler betyg än de 2 som jag nämnde ovan.