Ali
    Jag har fått betyg underlag saknas på moderna språk som jag inte ens har dött jag sökte till att få ett moderna språk men fick aldrig något och fanns inget på mitt schema jag ska börja i trean notera det och aldrig haft moderna språk. Har moderna språk 2 i trean men inte en fått moderna språk 1. Kan jag välja att få et F istället för betyg underlag saknas om jag inte får det så kommer jag kontakta skolverket för jag kommer då inte få poäng i kursen då

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Lite svårt att förstå situationen. Om du inte har läst ngn kurs, ska du inte ha betyg i den.

    Om du läst en kurs men var frånvarande för mycket och läraren anser att hen saknar betygsunderlag, kommer hen inte sätta betyg. Eleven kan inte välja betyg. Läraren sätter betyg.

    Du är välkommen att kontakta Skolverket - tel.nr 08-52733200