Hej Tina Nicolina,

    du får gärna skcika snabblänk till info om just den utbildningen; då kan jag se vad det är för utbildning och kan kanske säga någonting om chanserna att få arbete efter den... Om du menar en 100poängs-kurs i bioteknik >> så är det inte en hel "utbildning" utan endast en normalstor gymnasiekurs (lika stor som t.ex Matematik1 eller Engelska 5); kursen ligger på gymnasial nivå och kan ingå i examensbevis; för att få examensbevis måste man uppfylla många olika "punkter"/kriterier.
    Att man just skulle få jobb efter just den här kursen, eller på grund av den kursen, tror jag inte kommer att hända. Detta pga det är en ganska så liten kurs och att den ligger endast på Gymnasienivå, ej på Eftergymnasial nivå.

    Men du kan också prata med personal på den utbildningen: fråga t.ex vad deras f d studerande gör idag, hur många av dem som fick jobb direkt och vad de övriga gör, som inte fick jobb.
    Sedan är det ju aldrig så att 100% får jobb utan någon är alltid utan arbete - i alla fall ett tag... och tvärtom, även om det är mycket svårt att få arbete, så är det alltid några som ändå får.
    Om just du får arbete - kan ingen garantera dig, men jag förstår att du vill skaffa dig en uppfattning om hur stor Chansen är att få arbete.

    • : Tack så mycket, ja de är den med 100 poäng. Men du gav mig mycket att tänka på och jag ska fråga skolan
    • : Om deras föregående elever mm. Tack så enormt mycket
    • Julia : Vi på Fråga SYV är mycket glada om våra svar blir till hjälp! :) Du får gärna gilla oss på https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts ;)
    • Anna : Om det är en 100p vanlig gymnasiekurs, då är det inte tanken att man ska ha jobb pga den kursen. Det är på samma sätt inte tanken att man har ngt jobb pga man läste t.ex eng 5 eller historia 1b eller svenska 1.
    Läs alla kommentarer