Julia SYV på FrågaSYV

    Hej X, ja, om du får ut studiebevis (och inte examensbevis) i slutet av år3 på gymnasiet, kommer du behöva komplettera på komvux (mot examensbevis).
    I examensbevis från komvux som utfärdas 1 januari 2017 eller senare får inte kursen idrott och hälsa 1 ingå. Så, betyget i Idrott och hälsa 1 kommer inte ingå i examensbeviset från komvux.
    För att få ut examensbevis från komvux behöver du uppnå ett antal olika krav och godkänt betyg i matematik 1a, 1b eller 1c är ett av de kraven.