Paulina
    Hej,

    Jag vill bli behörig till att ansöka till läkarprogrammet och ska därför läsa ett basår. Jag hittar inget naturvetenskapligt basår i Stockholm eller Lund, där jag helst vill göra mitt basår. Däremot har båda orterna tekniskt basår. Jag undrar därför om det är möjligt att gå tekniskt basår istället, för att sedan läsa in biologin, som då saknas, på annat håll? (hur/var i sådana fall?)

    Otroligt tacksam för svar!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Paulina!

    du kan läsa Biologi på komvux i den kommunen där du är folkbokförd. Naturvetenskapligt basår finns i Uppsala, se info här >>. Förutom läsa på komvux eller på ett naturvetenskapligt basår, kan du bedriva självstudier och göra prövningar.

    Bästa hälsningar

    L. :)

    Liselotte