Ella
    Hej! Jag går det första året på det samhällsvetenskapliga programmet. Min fundering är att evetuellt bli sjuksköterska och jobba med hemtjänst, eller kanske arbeta med rehabilitering för djur, eller likande. Behöver jag lägga till någon kurs för att söka detta till högskolan?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, du behöver godkänt betyg i naturkunskap 2, en kurd som inte per automatik ingår. Välj den kursen, nk2, om du kan.

    Studie- och yrkesvägledare