Emelie
    Hej! Jag går första året i samhälls på Hornavanskolan. Om jag bestämmer mig för att flytta nästa år kan jag då fortsätta mitt andra år eller måste jag börja om helt? Man väljer ju inriktning det andra året? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det har helt och hållet att göra med om det finns plats på den skolan du väljer att byta till - det gäller alltså att det finns plats andra året. Sedan är det upp till mottagande skola att bedöma om de kan ta emot dig utifrån de kurser du läst ditt första år. Men eftersom inriktningen börjar först andra året så är det lättare för dig om du håller dig till samma program såklart. Kanske du bör kontakta skolan redan nu och kolla läget? /Lena, Syv