isabell
    Hej jag går första året på ekonomi programet, jag undrar om jag kan ta en paus 1 år och börja tvåan igen nästa år ( går då tvåan med dem som är ett år yngre) på samma linje och samma skola?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ett sabbatsår kan vara en lösning om man känner att man tappat all motivation och vill jobba istället eller om man utav andra orsaker måste göra ett avbrott i studierna. Det bästa är om du och din familj kommer överens med din skola hur du vill göra, om de t.ex har möjlighet att reservera plats till dig i en tvåa. Det är bara din rektor som kan bestämma det. Hoppas det går bra! /Lena, Syv