Ellen
    Hej!
    Jag skulle anse mig som en introvert person men skulle ändå inte vilja jobba helt ensam men skulle behöva lite vägledning om vad för typ av jobb som kan passa mig.
    Det jag har kollat på är:
    Lågstadielärare
    Lärare i fritidshem
    Förskollärare
    SYV
    Åklagare
    Domare
    Jurist
    Socionom (olika typer av yrken där)
    Sjuksköterska (framförallt barnsjuksköterska på vårdcentral eller distriktssjuksköterska)
    Eventkoordinater för idrottsklubbar

    Har ni något tips på hur jag kan tänka, vill också utbilda mig till något där det finns jobb!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ellen;
    du ställer en intressant och viktig fråga, men det är också en mycket svår fråga att besvara.
    Det är idag sällan man jobbar helt ensam, oavsett vad man jobbar med... Man brukar ha kontakter med andra människor inom sitt jobb i så gott som alla yrken.
    Utifrån din fråga vill jag råda dig att kika på följande yrken, som kanske skulle kunna passa dig: filosof, forskare, utredare, läkare, optiker, optikerassistent, arkitekt, tandläkare, gymnasielärare i matematik/NO, arkeolog, nätverkstekniker, advokat, jurist, civilingenjör, apotekare, apotekstekniker, farmaceut, statistiker, aktuarie, meteorolog, seismolog, matematiker, psykiatriker, specialistläkare, husdjursagronom, psykolog.