cassandra
    Hej! Jag började på Hotell & Turism linjen i Kalmar förra veckan. Jag bor i Oskarshamn, men eftersom linjen inte finns där så fick det bli Kalmar. Jag trivs jättebra med själva linjen. Jag är intresserad av service och så. Men det är klassen som jag är lite tveksam över. Jag känner att jag inte passar in, även att jag har folk att umgås med. Så jag funderar på att byta till plusgymnasiet i kalmar med stylist. Det är jag jätteintresserad av. Min kompis går där också, så det skulle nog kännas bättre. Det jag undrar över är: Ifall jag skulle byta, kan jag fortfarande bli något inom hotellbranchen, som eventkoordinator eller reseledare? Eftersom det är väldigt svårt att bli något inom stylist. Tack på förhand.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det som är en fördel med att ha gått Hotell- och Turism är ju att du får möjlighet att praktisera i branschen och på så sätt få ett kontaktnät och erfarenhet som kan väga ganska tungt sedan när du söker jobb. Konkurrensen är stor.

    Eftersom du trivs med programmet och skolan och ändå verkar ha kompisar så bör du fundera ordentligt vad du prioriterar. Är du lika passionerad inför Hantverk/stylist som du är för HT så är det ju inga problem. Men eftersom du nämner att du ändå i framtiden vill satsa på hotell och turismbranschen så bör du ändå fundera. /Lena, Syv