Linn
    Hej, jag har gått ettan i en månad snart. Jag går teknik linjen men känner att det inte riktigt är så som jag tänkt mig och skulle gärna vilja byta till antingen ekonomi eller natur.
    Är det försent att byta nu?
    • Anna : I vilken stad vill du gå ekonomi eller natur?

    2 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Li,
    du uppger tyvärr inte i vilken stad du vill gå på gymnasiet, och det är därför omöjligt för oss att försöka se om det finns ledig plats på någon skola då ekonomiprogrammet och natur (antar det är NA du menar och inte NB, men du får gärna svara om det också!) erbjuds på många olika skolor, om man tittar på hela Sverige.
    Det är för rektor inte förbjudet att ta in en ny elev när som, om eleven är behörig och ledig plats finns. Dock brukar skolorna ej ta in efter mitten på september och absolut inte efter sista september (med mycket få undantag).
    Om ledig plats finns på en annan skola eller på samma skola men på ett annat program, så borde du kunna byta nu, direkt - typ idag.
    Vänligen
    Julia

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du uppger tyvärr inte i vilken stad du vill gå på gymnasiet. I annat fall skulle vi kanske kunnat hjälpa med konkret info om var lediga platser finns.
    T.ex ser jag idag, den 14 sept 2020 att i Stockholm på Ekonomiprogrammet finns t.ex någon ledig plats på
    klara-teoretiska-gymnasium-sollentuna och på NTI-handels