William
    Är det värt att byta gymnasium sista året?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, det var en svår fråga att ha ett allmänt svar på. Om du menar att man byter program och börjar om helt från ettan på annat program så bör man ju fundera ordentligt - men det beror helt på omständigheterna. Om man bara vill byta skola men inte program och gå trean på annat gymnasium kan det ju vara ett lättare beslut att byta.

    Det kan vara absolut värt att byta om man verkligen tror att ens resultat blir bättre och att man kommer att trivas med livet mycket bättre men det är såklart något man bör diskutera igenom väl med skolan och föräldrar. /Lena, Syv
    Ok, svårt beslut! Ett byte av gymnasium innehåller också mycket nytt dock - fundera på vad du vill prioritera. Men om din trivsel ökar på annat gymnasium så kan det betyda väldigt mycket för hela livskvalitén. /Lena, Syv
    • : Det är ju så att jag har på skolan jag går på nu, fått möjligheten att byta linje utan att behöva gå om ett år. Men samtidigt så skulle hellre vilja byta gymnasium men då behöver jag gå om ett år. Så jag funderar på att byta gymnasium sista året bara.
    • : Den kanske största anledningen till att jag vill byta är väl skolan i sig. Den är liten och inte lämplig för undervisning bla.