Sofia
    Hej!

    Jag studerar just nu till personalvetare och läser min 4 termin på ett universitet jag verkligen inte trivs på. HT 21 kommer förmodligen bli på distans vilken jag är glad över. Men VT 22 som är min sista termin gissar jag på inte kommer bli det och då måste jag åka till universitetet igen, befinner mig nu i min hemstad Stockholm. Jag kommer under sista terminen enbart ha psykologi C kvar att läsa.

    Min fråga är om jag kan söka enbart C kursen i Stockholm och sedan ändå få en personalvetarexamen från universitetet jag tidigare läste på? För om jag bara får en examen från Stockholm gissar jag på att det enbart kommer stå kandidatexamen i psykologi? Men jag vill ju att det ska stå perosnalvetare. Går det att göra så?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    hej Sofia,

    du måste få svar från den institutionen där du vill få ut din examen. Det är väldigt mycket som lärosätet (högskola eller universitetet) får bestämma lokalt, på sin egen skola.

    Studie- och yrkesvägledare