Alexander

    Så i början valde jag samhällskunskap men trivdes inte så bytte till teknik och har gått där tills nu men jag inser att det är en ganska tuff linje som kräver mycket tid till att plugga hemma osv. Som jag utnyttjar till att bli bättre på andra saker. Jag undrar om det är helt omöjligt att byta linje till typ Handel eller samhäll utan att behöva gå om (en linje som är lite mer slapp)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det får rektorn ta beslut om; det är inte elevens rättighet och det handlar om Vilka kurser som läses mer än hur tuffa de är. Sedan är vår erfarenhet att även om man vill byta till Samma program på en annan skola, så är det oftast möjligt endast på sommaren pga rektorer tycker oftast att det blir för mycket extrajobb för lärare att behöva introducera nya elever mitt i läsåret.
    Jag tror chansen att byta program mitt i läsåret är Mycket liten men du får fråga rektorn och jag blir glad om du får som du vill! Hör gärna av dig sen och berätta hur det går!

    Studie- och yrkesvägledare