Julia SYV på FrågaSYV

    Hej C, du kan i programplanen för SA >>se vilka som är Inriktningskurser på olika inriktningar på SA.

    Inriktningskurser för inriktningen Samhällsvetenskap är följande och samtliga kurser med tillhörande betyg måste finnas i Examensbeviset, för att beviset ska vara från SA, samhällsvetenskap;

    Om just din gymnasieskola kan ge dig möjlighet att läsa alla de kurser (kanske du redan har betyg i några av de kurserna?) - eller om din skola inte kan ge dig möjlighet att läsa alla dem, kan inte vi här på Fråga SYV veta; utan det är en fråga som du måste ställa och få svar på - just på din gymnasieskola.

    • Mikael : Vill bara lägga till att Samtliga kurser inom En an inriktningar måste vara Betygsatta för att i annat fall uppfyller man inte kraven för examensbevis från gymnasiet . undantag: det är Endast om rektor fattar beslut om Individuellt anpassat program som man kan frångå den regeln.