Merve
    Hej!
    Jag ska börja snart i gymnasiet . Jag är antagna i Handel men jag vill byta program innan när jag börjar gymnasiet . Jag vill gå i samma skola men en annan program . Jag vill gå i Barn och Fritids . Hur man kan göra detta ? Eller får jag byta när börjar gymnasiet ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Merve!
    Du bör ta reda på om lediga platser finns på Barn- och Fritidsprogrammet på den skolan där du vill gå. Om lediga platser finns, borde du kunna byta utan problem.

    Om ingen ledig plats finns på BF på just den skolan där du vill gå, kan du tyvärr inte byta i så fall.
    Då får du bestämma om du vill gå på BF på en annan skola (om det finns ledig plats där). Det är inte säkert det finns ledig plats på BF. Ditt antagningskanslí verkar inte publicera info om Lediga platser på hemsidan, http://www.soktillgymnasiet.se i alla fall inte kan jag hitta den info där nu.

    För att få reda på om lediga platser på BF finns, kan du kontakta antagningskansliet, här är kontaktuppgifterna: Epost: [email protected]
    Tel:0522-44 08 30 / 0522-44 08 50 / 0522-44 08 70

    Du kan också fråga på skolan - där du vill gå. Skolan borde veta om det finns lediga platser.
    Däremot i fall du får svar från skolan att ingen ledig plats finns på BF på just den skolan, då är det till antagningskansliet du bör vända dig för att få reda på om det finns ledig plats på BF på någon annan skola.

    Önskar dig lycka till! Kommer att hålla tummarna för dig!
    ANNA