Matilda
    Hej! Jag har lite funderingar kring hur det funkar med att byta studieort. Jag går socionomprogrammet i Malmö (som var mitt första val) men skulle nu gärna vilja byta studieort till Göteborg. Hur går man tillväga?

    Går det att ansöka genom Malmö universitet eller ska man ansöka till Göteborg universitet och se om det finns plats? Eller har det med betyg och göra? (även om programmen har samma upplägg?)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Matilda!

    Jag råder dig kontakta Socionomprogrammet i Göteborg. Svar på din fråga beror på flera olika saker:

    1. om det finns plats i Göteborg

    2. hur mycket upplägget skiljer sig mellan de programmen (i Malmö och i Göteborg).

    Om programmen har samma upplägg och det finns plats i Göteborg, ser jag ingen anledning till varför du inte skulle kunna byta.

    Lycka till!

    Mikael SYV