Samira

    Hej! Jag ska börja ettan på gymnasiet och har halvt idrottspecialiseing i fotboll och då undrar jag om jag kan strunta i vanlig idrott och istället fokusera på specialisering kurserna för gillar inte vanlig idrott så särskilt mycket. Men om jag inte kan välja bort det påverkar det något om jag får ett F där. Men räknas poängen jag får i idrottspecialiseringen med i slut meriten eller jämförelsetal? En annan fråga är om jag behöver läsa moderna språk alla åren för att poängen ska räknas in eller jag får välja själv hur många år jag vill läsa och räknas poängen med om jag läser bara ett år tex?! Tacksam för svar!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Idrott och hälsa 1 är en obligatorisk kurs i alla nationella gymnasiala program och betyget i den kursen påverkar ditt jämförelsetal.

    Moderna språk beror mycket på vilket program du går på gymnasiet.