Hej Filip!

    Det är upp till rektor på Ekonomiprogrammet att bestämma om hen kan ta in dig.

    För det första, så måste ledig plats finnas i åk3 på Ekonomiprogrammet. Finns det inte, kan inte rektor ta in dig.

    Ett av villkor är också att du måste kunna uppfylla kraven för att kunna ut Examensbevis från Ekonomiprogrammet i så fall och det blir för sent för beslut om Individuellt anpassat program (för att det beslutet måste fattas av rektor innan utgången av åk2), därför måste du kunna uppfylla kraven för den "vanliga examen" på Ekonomiprogrammet och det vet jag inte om du kan göra...

    Se i programplanen för Ekonomiprogrammet vilka kurser som är obligatoriska på EK.

    Kontakta rektor på Ekonomiprogrammet och fråga

    1. om plats finns

    2. om hen kan göra bedömning att du kommer att uppfylla kraven (i den frågan kanske hänvisar rektor till SYV på sin gymnasieskola som vet vilka kurser som erbjuds på skolan lokalt).

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    ANNA