Adam
    Hej, jag undrar om det är möjligt att efter en fyra årig civilekonomlinje i t.ex Linköping eller Umeå läsa till ett år o få "masterexamen"? Eller måste man då läsa till två extra år efter de fyra åren som civilekonom?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Adam,
    svar på den frågan måste du få från de utbildningsansvariga på masterprogram; vilka masterprogram som kommer att finnas när det blir dags för dig att söka dem, vet man idag inte - utbud förändras.
    Det är inte otänkbart att du får olika svar från olika masterprogram - på vissa kanske de tycker du kan läsa år 2 direkt och på andra - inte. Det kan också bero på den exakta innehållet i masterprogrammet, dvs om du inom civilekonomutbildningen läser det som de läser under år 1 på masterprogrammet (just Det aktuella masterprogrammet).
    Ledsen att jag inte kan ge dig ett konkret svar. Jag hoppas du förstår varför. Jag hoppas du, när det blir dags hittar masterprogrammet som kommer att passa dig och att du också kommer in på det. Lycka till!
    L.

    Liselotte