Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    du kan ringa till CSN och få svar direkt från de som jobbar med studiestödsfrågorna. Vi hörde nu med en sakkunnig som jobbar på CSN och fick svar att du måste ansöka om studiemedel inför höstterminen; det är från 1 juli det kalenderår som du fyller 20 år som du i stället för studiehjälpen har i stället rätt till Studiemedel. Gå in på csn.se/bidrag-och-lan/studiestod/studiemedel och läs informationen där. Är någonting oklart, kontakta CSN, t.ex kan du ringa till CSN.
    CSN har telefontid på vardagar kl. 08.00-16.30 och telefonnummer är 0771-276 000

    Du borde också kunna få hjälp på din skola - t.ex brukar kuratorer vara ganska bra insatta i frågor om studiestöd.

    Studie- och yrkesvägledare