Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,

    du kan börja med att läsa all info i Yrkespresentationer Designer och Innovatör. Och även i flera andra yrkespresentationer, som t.ex Innovationsteknolog och Digital designer

    och boka också tid med studie- och yrkesvägledare på komvux och med arbetsvägledare på Arbetsförmedlingen.

    Med "tillräcklig information" - menar du information som hjälper dig få jobb inom ett av de yrkena?

    Saken är den att de yrkena är i Sverige icke-reglerade och arbetsgivare får anställa vem hen själv vill. Det finns inte några strikta regler kring vilken utbildning krävs.

    Hälsningar
    Mikael syv