Anton
    Hej!

    Jag går just nu på en skola som ligger 4 mil ifrån mitt hem. Detta innebär 8 mils pendlande fram och tillbaka varje dag, och det blir väldigt jobbigt då jag behöver vakna tidigt. Jag undrade lite kring om det är möjligt att plugga distans på min nuvarande skola, så slipper man onödiga byten, och så kan jag ta studenten med de vänner jag har ifrån min nuvarande klass.

    Mvh

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag förstår att det blir tröttande med din långa resväg. Dock är det skolan du måste vända dig till för att diskutera om du vill ha ett annat upplägg på dina studier. Det är olika från olika skolor vilken flexibilitet dom har i sin undervisning. Mycket av undervisningen på en skola bygger på närvaro så det kan bli lite tufft för skolan att ordna på annat sätt. Boka en tid med din Syv eller rektor på skolan för att få veta just din skolas förutsättningar till distansstudier. /Lena, Syv