Fredrik

    Hej! Jag läser nu Nationalekonomi A som fristående kurs och ska göra detsamma med Nationalekonomi B under våren 2020. Ska sedan till hösten 2020 söka in till ett ekonomie kandidatprogram med inriktning företagsekonomi, där jag kommer läsa företagsekonomi A, B och C. Kan jag lägga till Nationalekonomi C under mina valfria 30hp och få ut en kandidat i både Företagsekonomi och Nationalekonomi?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Fredrik, du måste ställa den frågan till studievägledare på DEN INSTITUTIONEN DÄR DU VILL TA UT KANDIDATEXAMEN. Detta pga varje lärosäte får bestämma rätt mycket själva, lokalt, på sitt egna högskola eller universitet.
    Vi på fråga SYV kan, alltså, tyvärr! inte svara på just den frågan.