Mattias
    Hejsan, jag vill verkligen gå naturvetenskap (NV/NV) linjen men jag har bara E i matte och det är amycket matte på den linjen. Jag är beredd att lägga ner mycket tid på matten för att klara mig men många säger att det är för svårt för dom som har E i matte. Det är bara matten jag har E i, resten har jag B-A betyg.

    Vill som sagt väldig gärna gå natur men är rädd för att matten ska knäcka mig. Hur ska jag göra? ( är som sagt beredd att lägga ner mycket tid på matten)

    och om vi låtsas att jag har läst naturvetenskap och jag gick ut med ett E i slut betyg på gymnasiet, är det dåligt?

    jag behöver råd!!

    M.V.H. Mattias ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom du verkar vara väldigt bestämd att gå Natur och även mentalt förberedd på att jobba med matten även på fritiden så har du ju verkligen rätt inställning - den kan hjälpa långt! Fundera på vad du tycker är svårt med matte som gör att du inte kommer högre än E när du verkar jobba så mycket. Kanske kan du prata med din mattelärare och göra en analys av vad du behöver träna upp inför gymnasiet?

    Man läser ju många mattekurser på gymnasiet och om det är dåligt eller bra med ett E beror ju helt och hållet på vad du sedan söker för kurser/program på högskolan eftersom det är där du konkurrerar med dina betyg och det är där du ska visa kunskapen. /Lena, Syv