Marcus
    Jag har svårt med engelska men matten börjar ja få kläm på, är det mycket matte på ekonomiprogramet inriktning Juridik? På inriktning media och teknik på teknikprogrammet är det mycket No då? Är kemi 1 svår kemi? R

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    vad som är svårt för en person är lätt för en annan och om t.ex. jag tycker att det är Mycket matte, så kanske du tycker det är "lite".
    Det är mycket bättre om du skaffar dig en egen uppfattning och inte någon annans uppfattning eller uppskattning.
    Läs om samtliga gymnasieprogram på http://www.gymnasieguiden.se/program/ och längst ner på sidan är det PROGRAMPLAN på varje program där alla kurser är listade.
    Vad varje kurs innehåller kan du hitta på www.skolverket.se.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    • : Jag tänkte är kemi 1 den svåraste kemin?
    • Julia : Nej, Kemi 1 är första gymnasiekurs och Kemi 2 är nästa gymnasiekurs. Kemi 2 är svårare än Kemi 1 för att det är en fortsättningskurs. Innehållet i Kemi 2 bygger på de kunskaper som man får under kursen Kemi 1.