Janine
    Hej, ifall jag flyttar och byter gymnasium är det jag som måste sköta att hitta boende själv? Det vill säga lägenhet och sådant, eller fixar skolan det? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej! Det kan finnas olika lösningar: vissa skolor har internat eller elevhem vid skolan; andra skolor hjälper till att hitta boende och tredje - låter elever och föräldrar sköta det själva. Det gäller att läsa vad som står på skolans hemsida och i fall det inte står ngt om det - kontakta skolan. Med vänlig hälsning, Mikael