Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 31956 frågor besvarade.
En fråga om linjer och pilotutbildning svara?
1Poäng
Monalisa
hej, jag vill verkligen få svar på följande fråger... (riktigt viktigt TACK!!)
1 vilken är absoluta bästa linjen till att bli pilot..TE eller NV...jag tänkte ju söka vidare sen till "svenskapilotutbildningen" och där får man ju lära sig mycket teknik så NV är någ kanske nåt för mig ..om man endå lär sig teknik på utbildningen sen? ( eller är jag helt ute och cyklar??
2 Vilken är lättast att komma in på när det gäller poäng TE eller NV..och vilka poäng behöver för dom efter 9an ?
3 Hört att det är svårt att få jobb efter "pilotutbildningen" och att man måste betala enu mer för massa flygtimmar för att ens få jobb som pilot. Det är ju rena onödigt asså allt man betalar ju var enda steg man tar 600.000 för utbildningen 15.000 för läkarintyg och massa flygtimmar som kostar sen kanske man inte ens får jobbet? Varför är det så och vad ska man göra för att undvika att det händer?
Hejsan, ska försöka svara på dina frågor i den fina turordning du gjort;
1. Vilken är absoluta bästa linjen till att bli pilot..TE eller NV...jag tänkte ju söka vidare sen till "svenskapilotutbildningen" och där får man ju lära sig mycket teknik så NV är någ kanske nåt för mig ..om man endå lär sig teknik på utbildningen sen? ( eller är jag helt ute och cyklar??
Svar; Min spontana tanke är Teknikprogrammet - kanske mest att det bör stämma överens med dina intressen med tanke på vad mycket teknik det finns i ett flygplan som du ska förstå - men det är min egen tanke.
2. Vilken är lättast att komma in på när det gäller poäng TE eller NV..och vilka poäng behöver för dom efter 9an ?
Svar; Dessvärre så växlar antagningspoängen från år till år beroende på antalet sökande till skola och program. Du bör kunna fråga Syv på din skola om statistik hur det brukar se ut i just ditt sökområde på Teknik och Natur.
3 Hört att det är svårt att få jobb efter "pilotutbildningen" och att man måste betala enu mer för massa flygtimmar för att ens få jobb som pilot. Det är ju rena onödigt asså allt man betalar ju var enda steg man tar 600.000 för utbildningen 15.000 för läkarintyg och massa flygtimmar som kostar sen kanske man inte ens får jobbet? Varför är det så och vad ska man göra för att undvika att det händer?
Svårt att sia om arbetsmarknaden så många år framåt när du ska in i flygbranschen. Den är ju ganska konkurrensutsatt och pressad just nu - i varje fall den svenska marknaden. Här kan du läsa mer om vad Arbetsförmedlingen gör för bedömning av branschen;
Hej! Jag studerar just nu miljö och hälsoskydd på lunds universitet men trivs inte så bra och tycker inte kurserna är så intressanta som jag trodde. Jag skulle vilja byta till halmstad högskola och studera miljö, inovation och hållbarhet...
Anna: :
Hej Frida,för att få jobba, i Sverige, som Djurskyddsinspektör, kan man ha olika utbildningar: högskoleutbildning i etologi eller djurskyddsprogrammet, biologiprogrammet, agronomprogrammet, veterinärprogrammet,... Läs hela svaret
Hej! Om jag skriver prövningar efter ansökningsperioden (dvs 15 april), kommer betygen ändå att räknas? Exempelvis om jag skriver prövningar mellan april-maj perioden. Kommer att de betygen kunna räkna in så länge man blir klar med...
Anna: :
Hej Dany,du verkar veta att sista dag för komplettering av högskoleansökan blir 18 juni 2020 (alltså om man söker till högskola-universitet , utb., som... Läs hela svaret
Det finns två delar som ska uppfyllas för att kunna söka till högskola, omfattningskrav och behörighet. Omfattningskravet innebär studier från 1 till 3 år beroende på tidigare studier, arbetslivserfarenhet. Min fråga, hur kan det vara...
Anna: :
Hej Benny;
du får bäst svar från Antagning.se - som just gör antagning till svenska högskoleutbildningar. Du kan också kontakta antagningsgruppen på just det lärosäte... Läs hela svaret