Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Alexander!

    Vi rekommenderar Allakando och du kan läsa på deras hemsida eller skicka epost till [email protected]

    Allakando erbjuder Privatlektioner om 120 eller 90 minuter under de tider, som passar dig - hemma hos dig eller på exempelvis ett bibliotek nära dig.

    Vänliga hälsningar

    Julia Syv

    • : Finns det inte billigare?
    • Julia : Det kan finnas billigare men då kan det vara så att det inte är tillräckligt högt kvalité. Det är omöjligt att få duktiga medarbetare till sitt företag om man inte är beredd att betala marknadsmässiga löner. Duktiga lärare och handledare går inte med på att få låga löner. Om ditt mål är att hitta det billigaste som finns, kan du säkert hitta några mycket billiga alternativ. Frågan är då om du blir nöjd med kvalitén i servicen som du får?
    • : Ja, jag nöjer mig med det. Jag vill utbilda mig till pilot i framtiden däför vill jag utveckla min språk. Jag går åk 1 i teknikprogrammet men jag klara inte av och ska byta linje kan ni ge mig råd hur jag kan utbilda mig till pilot. Kan man gå el programmet sedan ta matte 1b 2 b och fysik 1a i komvux?
    • : Eller någon annan väg.
    • Mikael : En annan väg är via specialprogrammet Flygtekniker, se på http://www.gymnasieguiden.se/program/FTU och längre ner på sidan där ser du på vilka nio skolor det finns.
    • : Det finns inte i Stockholm, och jag har ingen möjlighet att flytta ditt :(
    • Mikael : Då är det en bra plan att läsa elprogrammet och komplettera på komvux efteråt.
    • : Är det inte sent att söka till pilot utbildningen när man är 23-24 år gammal?
    • Mikael : Nej, det är inte sent.;)
    • : Hej! Jag har en pinsamt fråga till er. jag ställer min fråga i en fel hemsida. De så väll att min skol datas skärm är sprickad. Jag hitta en databutik närheten jag bor. Dom sa att vi kan fixa åt dig. Men jag vet inte om det är orginal har ni någon efarenhet där ni har fixat era data skärm. Kan man lita på databutiker där dom säljer parabol och dataservice.
    • : Jag va ute och frågat några databutik som byter skärm. Dom sa att dom ska beställe skärmen först.
    • Milla : Jag är ledsen, men vi kan inte ge råd angående reparation av datorer. Vi är Studie- och yrkesvägledare och saknar kompetens vad det gäller reparera datorer. Vi kan inte och får inte ge råd inom de områden där vi saknar utbildning och kompetens. Önskar dig lycka till med datareparationen! :) Lovar att hålla tummarna för att det går bra för dig och din dator! ;)
    Läs alla kommentarer