sara
    Hej!
    Om jag har F i någon ämne kommer jag att kunna ersätta det med min modersmål som har ett bättre betyg när jag söker in?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, har du modersmål OCH moderna språk så har du arton ämnen och då ramlar ett betyg bort eftersom du söker på 16 bästa ämnen + moderna språk. Det sämsta tas då bort - dock inte matte, svenska och engelska eller andra ämnen du behöver för behörigheten till gymnasiet. Har du bra betyg i modersmål så finns ju stor möjlighet att det inte blir den som ramlar bort. /Lena, Syv