Joshua
    Hej!
    Jag fick F i matte 1B i 1an nu går jag en repititionskurs och har fått E på alla proven hittills. Min matte 2B börjar efter höstlovet och jag är jätteorolig över att jag kommer få F? Kommer jag klara mig så jag kan ta studenten utifall jag får F i matte 2?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Joshua,

    med F i matte 2, om man för övrigt har godkända betyg, uppfyIIer man kraven för examensbevis.

    I matte 1 måste man ha godkänt betyg, dvs Iägst E, viIket är ett av kraven för examensbevis.

    Det är bra att du går repetitionskurs och vi hoppas du får godkänt betyg i matte 1. Och sedan även i matte 2. Men, som sagt, du kan få examensbevis även med F i matte 2.

    VänIigen

    JuIia SYV