Ellen
    Hej!
    I framtiden 5-10år vad beräknas det vara störst brist på f-3 eller förskollärare???

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Svårt att veta, beror mycket på hur många barn föds i Sverige nästa år och senare... men alla barn går inte på en förskola innan 6-års verksamhet som nyss blev obligatorisk - så fler barn kommer gå i F-3 skola än på förskolans tidigare år. Dock beror det också på hur många väljer utbilda sig till förskollärare eller till F-3 lärare.

    Studie- och yrkesvägledare