Kvinna

    Hej igen, Om man får F i ... - Historia 1a1 (50p), - Idrott och hälsa 1 (100p), - Naturkunskap 1a1 (50p), - Religionskunskap 1 (50p) - Samhällskunskap 1a1 (50p) (Totalt 300p) MEN har/får minst E i alla de andra gymnasiegemensamma ämnen, programgemensamma ämnen samt gymnasiearbetet, får man då ett examensbevis eller blir det studiebevis trots allt? Får massa olika information så jag vet ingenting längre... :(

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om det är examensbevis från Gymnasiet då är det max 250 poäng F man kan ha och fortfarande uppfylla kraven för exam.bevis.
    Om det är examensbevis från Komvux, då är det max 150 poäng f man kan ha, men i exam.bevis från komvux får ej Idrott1 ingå.

    • Kvinna : Hej igen, har en följdfråga; Om man får F i ett programfördjupad kurs, som jag förstår är ämnen som kompletterar och fördjupar de programgemensamma ämnena, och resterande minst E - blir det ett examensbevis eller studiebevis? T.ex. aktivitetsledarskap.
    • Anna : Kursen aktivitetsledarskap är på 100p. Man kan ha F i den kursen in i sitt examensbevis. Max antal F-poäng för gymnasieexamen (examensbevis) från gymnasiet är 250p. och för komvux - 150p.