Cassandra
    Jag tar studenten om ca 3 veckor och jag kommer att få F i matte 3b och jag läser ekonomiprogrammet där matte 3b är ett programgemensamt ämne. Jag har inte F i något annat ämne sedan tidigare och jag förstår att jag inte kommer att kunna söka högskoleprogram som kräver matte 3b för behörighet, men jag undrar om jag fortfarande kommer att ha gymnasiebehörighet trots att jag får F i matte 3b?

    Rätt så akut ärende!!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du bara har F i Matte 3b utav 2500 kurspoäng lästa så är det inga hinder från att få ut din gymnasieexamen och den grundläggande behörigheten till högskolan även om du som du säger inte kan söka där matten krävs. /Lena, Syv