ABN

    Jag läser ett ämne (på Komvux) som nu har blivit en utökad kurs. Kommer det att påverka CSN-bidraget om jag får F i det med tanke på att jag inte längre behöver kursen? Obs: Tillsammans med den utökade kursen så läser jag ett annat ämne med studietakt 100%

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    frågor om studiemedel besvaras bäst av CSN, då det är där som beslut om studiemedel fattas. Det vi på FRåGA SYV vet (av info på www.csn.se och de svar vi fick från personal på CSN) är att i fall man läser på mer än heltid, får man studiemedel ändå för endast heltid. Och som jag förstår det, så borde inte F i en kurs som man läser utöver heltidsstudier, ha negativ inverkan på studiemedels-frågan.
    OBS! FRåga SYV fatta inte beslut i frågor om studiemedel. Vi svarar utifrån den info som finns på www.csn.se och utifrån de svar vi tidigare har fått från personal som jobbar på CSN. Notera: det kan finnas detaljer i ditt fall som gör att din situation kan vara annorlunda mot vad de "vanliga reglerna" föreskiver och därför är det säkrast om du ställer din fråga till CSN och får svar direkt från de som fattar beslut om studiemedel.