Lisa

    Hej! Jag går mitt sista år på gymnasiet. I juni kommer jag inte att få gymnasiexamen eftersom jag har F i engleksa 5,6 och idrott och hälsa 1. För att få examen tänker jag läsa upp engleksa kurser 5,6 på komvux efter gymnasiet. Räknas idrott då bort om jag läser upp dessa betyg på komvux? Eller måste jag göra prövning i idrott och hälsa 1? mvh

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Lisa,
    kursen Idrott och hälsa 1 får inte ingå i examensbevis från komvux. Om du på gymnasiet får godkända betyg i alla andra kurser, förutom eng 5 och 6, kommer du kunna ta ut examensbevis från komvux efter det att du får godkända betyg i eng 5 och 6.
    Mvh
    Julia