Hussein
    hejsan!
    Det är så att jag fick höra att man kan få 0,5meritpoäng ifall man har varit med i GMU. alltså om jag kommer ut med 21 och sedan går in i GMU så får jag totalt 21,5. stämmer detta?
    tacksam för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Hussein!

    GMU - grundläggande militär utbildning, menar du det när du skriver "GMU"?

    Så vitt vi vet, har inte GMU någonting med meritpoäng att göra. Vi skall undersöka saken vidare och återkommer i fall vi hittar information som definitivt svarar på din fråga, men fram tills du nu ställde frågan har vi inte hört att man kunde med GMU påverka sina möjligheter att konkurrera om en utbildningsplats på en eftergymnasial utbildning.

    Jag svarar ... än så länge... Nej!

    Men lovar att jag undersöker saken och återkommer så fort jag kan.

    Bästa hälsningar
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare
    Hej igen!

    Vi ställde frågan om GMU och Meritpoäng till Försvarshögskolan och fick nu svar om att GMU påverkar INTE meritpoäng vid antagning till Försvarshögskolan.
    Därför kan jag inte tänka mig att GMU skulle i så fall påverka Meritvärde vid antagning till någon annan högskola heller. Men vi fortsätter söka information till följd av din fråga.

    Bästa hälsningar
    Milla