patrik
    Hej! Jag läser engelska 5 nu. Min lärare sa att man måste få godkänt i alla delar i nationella provet för att klara kursen. Jag är inte bra på hörförståelse och läsförståelse. Så om jag får F i dem 2 delarna i Np så kommer jag få F. Min fråga är att om man klarar alla områden förutom receptive skills ( hörförståelse och läsförståelse) och få F är det inte orätvisst. För att alla är inte duktiga på engelska och alla är inte samma nivå men ändå är det högt krav?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det kanske är mycket orättvist att olika människor har lätt för olika saker: vissa har stor språk eller matematisk begåvning men vi andra får kämpa och slita! Håller med dig om att det är orättvist!