Ally

    Om jag har fått E på alla kursprov i matte 4c men får F på nationella provet, vad får jag för slutbetyg i kursen då?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Ally,
    SYV har inte kompetens i betygssättningen. Det är Lärarens kompetens.
    Kursen heter Matematik 4; c-spår i matte går till och med matte 3.
    NP väger tungt. Så, det kan tyvärr inte uteslutas att det blir samma betyg på hela kursen som på NP. Men det är Läraren som sätter betyget, inte SYV-en.

    Vänligen
    L.

    Liselotte