david
    Hej! Jag går el och energiprogrammet på helixgymnasiet, 3dje året. Jag har f i en programfördjupnings kurs som heter programmering 1 och jag undrar om jag måste ha godkänt i det för att kunna få examen. Jag har 2600 poäng samt 900 poäng programfördjupning och jag ska ha 800 enligt lag. Kan jag då få f i programmering utan att det hindrar mig från att få examen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej David,
    om du får godkända betyg i alla andra kurser, kan du ta ut Examensbevis med F betyg i Programmering 1. Du kan läsa om kraven för gymnasieexamen (examensbevis från gymnasiet) på Gymnasieguiden.se/informeras.