Marina
    Hej, jag fick tyvärr F i Svenska 3, därför fick jag ett Studieintyg och inte Gymnasieexamen. Det är inte mycket som är kvar av kursen, sa min lärare, och jag kan under sommaren - lämna in fler uppgifter och få E betyg från min gymn.läraren, men jag har redan fått ut ett Studieintyg. Min fråga är: har jag rätt att få ut Gymnasieexamen, dvs ta bort betyg F och ersätta med E - så att jag har alla kurser på samma dokument? MVH Marina
    min adress är [email protected]
    • : Tack så mycket för ert svar! Kan jag PÅVERKA hur det blir - jag vill ha Gymnasieexamen och inte tillägg till Studieintyget? Är det skolan som bestämmer eller har jag rätt att få ut gymnasieexamen? Och stämmer det att det är ett år efter avslutad utbildning som skolan har ansvar för mig? MVH Marina

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, japp, läser du upp Svenska 3 så har du rätt till en Gymnasieexamen - prata med de som skriver ut betygen på skolan hur den administartiva processen går till om du gör en extern prövning- om du får ett tillägg eller om de skriver ut ett nytt -där är jag osäker. /Lena, Syv