Sofia

    Hej, Jag håller på att läsa engelska 7 på komvux för att få extra merit. Men jag kommer få extra merit för matematik2b, eftersom det inte är ett krav till utbildningen jag ska söka. Jag kommer även ha 1,5 merit från moderna språk. Så jag har 2 extra meriter sedan tidigare. Jag undrar om jag då kommer få 0,5 i merit från engelska 7, eftersom 2,5 är den högsta merit jag kan få?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, det stämmer: max antal meritpoäng som man kan få är 2.5 och ingen kan få fler!