Rebecca
    Jag ska ansöka till en 100-poängs kurs som håller på i 10 veckor. Jag räknade ut att det ska motsvara 50% studietakt.
    Kan jag få studiemedel från CSN då?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Rebecca,
    man måste läsa på minst halvtid för att ha rätt till halva Studiemedel /halva bidraget och halva lånet/.
    Jag ser att du är 19 år. Det kan bli ett problem. Har du tidigare fått Studiemedel från CSN /just STUDIEMEDEL och inte Studiehjälp, som man får på gymnasiet/?
    Det är tidigast från och med hösten det år du fyller 20 år, som du kan få studiemedel.
    Du kan läsa mer på http://www.csn.se/komv-folkh-gymn/studiemedel och även ringa till dem och fråga om vad som gäller för just dig.

    Vänligen
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare